עיצוב ירוק- לפתוח לטבע את הדלת.

עיצוב ירוק- לפתוח לטבע את הדלת.

בעולם שבו הכול עובר למרחב הוירטואלי, דווקא עיצוב ירוק עובר לאט, אבל באופן בטוח, מהשוליים למיינסטרים. עם השינוי הזה מגיע סט חדש של אתגרים, כאשר המטרה של כולם היא מניעה של הזיהום הסביבתי ועצירת ההתחממות הגלובאלית.

המונח עיצוב ירוק הוא מונח שקיים כבר תקופה ארוכה והפך לנושא יותר ויותר פופולרי בשנים האחרונות. הוא מתייחס לעיצובים ולפתרונות בתוך הסביבה הבנויה שבה אנחנו נמצאים- בית, משרד וכיוצ"ב, במטרה להפוך אותה לברת קיימא וידידותית יותר לסביבה.

העיצוב הירוק מתבסס על מספר עקרונות.

חיסכון בצריכת האנרגיה הביתית באמצעות בנייה נכונה שתנצל באופן אופטימלי את האור והחום של השמש; שימוש במוצרים שעשויים מחומרים טבעיים וידידותיים לסביבה; שימוש בחומרים מתכלים שיכולים לחזור לאדמה בלי להסב לה נזק, ובחומרים טבעיים ממקורות מתחדשים, שעליהם נמנים, בין היתר, במבוק, בננה, קוקוס, כפות תמרים ועוד.

החשיבה האקולוגית אינה נעצרת רק בחומרים, ורלוונטית גם לדרכי ייצור שאינן כרוכות בבזבוז אנרגיה, ביצירת פסולת תעשייתית ובהשפעות לוואי מזיקות לסביבה, כמו פליטת גזים רעילים ומזהמים.

יצרנים שהפנימו את חשיבות הנושא משקיעים היום בפיתוח ובעיצוב מוצרים אקולוגיים, כאלה שמבוססים על שימוש בחומרים ממוחזרים ו/או בני מיחזור וחומרים מתכלים. למשל, בתחום רהיטי העץ ככלל ניכרת מודעות גוברת של יצרנים המקפידים לעשות שימוש בעצים שמקורם ביערות מורשים ומבוקרים, כמו גם בעץ ממוחזר, תוך שימוש בחומרי גימור אקולוגיים, כמו צבעים על בסיס מים או דבקים המופקים ממקורות טבעיים.

גם מעצבי פנים ואנשי מקצוע שעוסקים בהלבשת בתים והום סטיילינג, מציגים אג'נדה ירוקה שמכניסה את הטבע הבייתה ומציעים פתרונות עיצוב שכוללים, בין השאר, הסבה של רהיטים ישנים לחדשים באמצעות עבודת חידוש כמו פרוק והרכבה מחדש, ליטוש וצביעה, ריפוד וכדו' וכאמור, שילוב של חומרים טבעיים.

מאחר שבכל העולם כבר מבינים שההתחממות הגלובאלית היא תוצאה ישירה של התערבות האדם בטבע, מסתמן שעיצוב ירוק הוא העתיד. לצד המודעות שהולכת ומתפתחת לשמירה על בריאות הסביבה והאדם, גוברת גם ההבנה שהרגלים צריכים להשתנות, כולל האופן שבו אנחנו חושבים ומתנהלים בסביבה הביתית שלנו.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

דילוג לתוכן